*How-To* Hengstenvlecht*

 

 

Hoii lieve volgers, lezers en bezoekers!

Er staat weer een nieuw filmpje online, een How To deze keer, dus tijd voor een artikel! Alles werkte tegen voor het filmpje maar toch heb ik er nog een beetje vorm aan kunnen geven, en juist, dit gaat natuurlijk over de Hengstenvlecht, overigens ook gewoon te vlechten bij merries hoor haha. De foto's zijn daarintegen opzich wel goed gelukt en ik hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is! Dus laten we maar snel beginnen.

Wat je nodig hebt zijn:

  • Borstel
  • elastiekjes
  • en je handen

Stap 1 is het doorborstelen van de manen, maar daar heb ik geen foto van dus gaan we meteen door naar het vlechten, ik hoop nogmaals dat het te begrijpen is, als je het nog niet helemaal snapt kijk dan ook even onze video, de link van die video vind je onder dit artikel, succes! Ik had al een vlecht gemaakt, dus heb ik in een klein plukje haar de fotos geschoten, ik leg het gewoon normaal uit hoe je het moet doen met een 'grote' hengstenvlecht, geen zorgen dus.

  1. Pak aan het begin, dus bij de oren, een pluk haar en verdeel die in drie gelijke plukken. Die van mij zijn helaas niet zo gelijk, oops.

    2. dan vlecht je 3 slagen als een normale vlecht, niet meer!

 

        3. Dan pak je bij je rechter pluk een plukje haar bij van je loshangende haar.

 

          4. Dan doe je je linkerpluk eroverheen, hier hoef je geen haar bij te pakken, hoewel dit ook een beetje moeilijk zal gaan.

 

     5. En dan herhaal je de bovenste 2 stappen telkens, tot je je vlecht mooi genoeg vind, dan vlecht je hem gewoon af, dus zonder plukken bij te pakken. ( en jaaaaa hummer zat onder het zand )

       6. en dan is je vlecht KLAAR!

 

Dit was de stap voor stap uitleg en nogmaals, ik hoop dat hij een beetje duidelijk is! Vergeet vooral niet bij iedere pluk goed aan te trekken anders krijg je een hangende vlecht de snel uitzakt en dat wil je niet. De link van de video . https://www.youtube.com/watch?v=I7xLCc1OuwA Hopelijk tot ziens!

Dikke kus, Julia, Danielle & de paardjes oftwel Team HorsesDIY